Eerste blog vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Karin, Marissa en Nol - WaarBenJij.nu Eerste blog vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Karin, Marissa en Nol - WaarBenJij.nu

Eerste blog vanuit Zuid-Afrika

Door: karin nol en marissa

Blijf op de hoogte en volg Karin, Marissa en Nol

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Grabouw

Na een reis van 22 uur zijn we gisteren aangekomen in Kaapstad.
Woensdagochtend begon onze reis. Om 5 uur ’s ochtends ons bed uit en richting Düsseldorf.
Karin en Marissa verwachtten dat ze die nacht niet zouden kunnen slapen door alle spanning. Nol zou nergens last van hebben. Onze stoere man! Maar uiteindelijk was het Nol die de hele nacht niet had geslapen en hebben Karin en Marissa heerlijk geslapen. Op Düsseldorf hebben we afscheid genomen van familie en vriendje en toen kon de reis echt gaan beginnen. Doordat we twee keer moesten overstappen hebben we in een dag heel veel plaatsen gezien. Düsseldorf, Abu Dhabi, Johannesburg en Kaapstad.
In Abu Dhabi zijn we twee klasgenoten tegen gekomen. Wat kan dan de wereld klein zijn! De klasgenoten gingen voor hun stage richting India.
In het vliegtuig vanaf Abu Dhabi hebben Karin en Marissa een bijzondere ontdekking gedaan. De halve maan leek daar namelijk horizontaal, met de bolle kant naar beneden. Nol denkt dat ze waanvoorstellingen hebben. Of het wel of niet zo is.. wij weten het niet! Misschien iemand een idee?!
In Kaapstad aangekomen scheen al lekker het zonnetje. We werden op het vliegveld opgehaald door een begeleidester vanuit de HAN en een begeleider hier, hebben wat boodschappen gedaan, beddengoed gekocht en zijn vervolgens naar ons huis gegaan. We hebben een erg leuk en ruim huis. Er zijn 5 slaapkamers. 4 normale en 1 grote. Nol heeft de master bedroom opgeëist. Hij is ten slotte de enige man….
’s Avonds zijn we met de studenten die in Grabouw verblijven uit eten geweest en daarna zijn we naar huis gegaan.
Vandaag hebben we onze auto opgehaald. Om 13.00 uur zouden we worden opgehaald om richting Kaapstad te rijden en daar een auto te huren. 13.00 uur werd 15.00 uur. We hebben dus gelijk al ervaren dat Zuid-Afrika geen Nederland is, waar iedereen op tijd is. Daar ging ons dagje strand!
Zowel Marissa als Karin moesten erg wennen aan het rijden hier. Ze rijden hier aan de linker kant dus we hebben beide de ruitenwissers vaak aangezet i.p.v. het knipperlicht. Ook zijn we er in geslaagd om de auto een aantal keer af te laten slaan door de vele helling proeven hier. Toch zijn we weer veilig en wel in ons huisje beland.
Morgen komen er nog twee andere meiden bij ons in huis en dinsdag gaat onze introductieweek beginnen.
Dit was ons reisverslag voor nu!
Groetjes Karin Nol en Marissa