Maar weer een reisverslag vanaf deze kant. - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Karin, Marissa en Nol - WaarBenJij.nu Maar weer een reisverslag vanaf deze kant. - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Karin, Marissa en Nol - WaarBenJij.nu

Maar weer een reisverslag vanaf deze kant.

Door: Nol en Karin want Marissa is naar stage

Blijf op de hoogte en volg Karin, Marissa en Nol

17 April 2014 | Zuid-Afrika, Grabouw

Laten we maar eens beginnen met wat te vertellen over stage, zodat jullie niet denken dat we alleen maar uitstapjes maken en vakantie vieren. Op stage lopen dingen nu eindelijk zoals ze moeten lopen. De schooltuin begint nu echt vorm te krijgen, en we hebben er vertrouwen in dat we deze op tijd afhebben. Ook de bijlessen die we zouden geven zijn begonnen, helaas wat aan de late kant dus we moeten nog flink knallen in de laatste 5 stageweken die nog voor ons liggen. Gisteren zijn we na een hele dag bijles geven en kinderen aanmoedigen bij de sportdag s’avonds ook nog op stage geweest. (Op eigen initiatief) Er vond namelijk een ouderavond plaats die we graag wouden bijwonen om te kijken hoe dit er hier aan toe ging. Nadat er 5 telefoontjes waren afgegaan in het eerste half uur waaronder 3 van de directeur hadden we al wel in de gaten dat een ouderavond er hier wat anders uit ziet. Desondanks wel leuk om te zien.

Maar laten we nu maar weer verder gaan over onze uitstapjes en de vakantie want we willen het verslag niet te lang maken voor jullie. De week voordat we op vakantie gingen was het Holi-colour festival in Kaapstad. Dit was een enorm geslaagd festival en we hebben de kleurpoeders pas net uit onze kleren gekregen.

De week daarna zijn we op onze eerste vakantie gegaan, we hebben 10 dagen lang de Gardenroute gereden in ons oude vertrouwde mazda’tje. Op de Gardenroute liggen heel veel nationale parken waarvan we er veel hebben gezien. We hebben ook 4 van de big5 kunnen spotten op Safari, we hebben gesurft (dit was voor sommigen niet een erg groot succes..), we zijn naar Monkeyland en hebben bijzondere vogelsoorten gespot in Birds of Eden. Met name één was erg speciaal. Ook hebben Marissa en Nol de hoogste brug bungeejump op de wereld gedaan, die lag op onze route. Na een perfecte sprong van Marissa, die er ook erg relaxt onder was. Viel Nol nadat die 2 uur lang doodsangsten had uitgestaan als een stervende zwaan naar beneden. Kortom hebben we veel lol gehad en hebben we veel gedaan in die 10 dagen.

Onze vooruitzichten voor de komende weken zijn ook erg leuk. Morgen gaan we naar een rugby wedstrijd in Kaapstad, het schijnt de Ajax-Feyenoord van het rugby in Zuid-Afrika te zijn. Nadat we weer een lange stageweek erop hebben zitten (lees 3 dagen vanwege Pasen) zijn we wel weer toe aan een vakantie. Volgende week vrijdag vliegen we richting het oosten van Zuid-Afrika om daar 13 dagen rond te reizen. Zo gaan we onder andere het Krugerpark zien en de panoramaroute rijden. Ook zien we Swaziland, Lesotho, St. Lucia (een dorp waar nijlpaarden wonen), de drakensbergen en Durban.

We zullen proberen de volgende keer niet zolang te wachten met ons volgende reisverslag, sowieso zullen we na de reis wat foto’s plaatsen op Facebook om jullie te kunnen laten meegenieten!

Voor nu tot de volgende keer en lekker Paasfees!